DO.1102.2.2024.MM

 

OGŁOSZENIE  O  NABORZE

 

D Y R E K T O R

Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

Specjalista ds. programów

 

I. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI

Powiatowy Urząd Pracy

ul. Kościuszki 71A

16-400 Suwałki

 

II. OKREŚLENIE STANOWISKA

Specjalista ds. programów – 1 stanowisko w pełnym wymiarze czasu pracy w Dziale Rynku Pracy podlegające Kierownikowi Działu Rynku Pracy.

 

III. OKREŚLENIE WYMAGAŃ ZWIĄZANYCH ZE STANOWISKIEM

1. Wymagania niezbędne

  Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:

  1. Jest obywatelem polskim albo obywatelem państw Unii Europejskiej bądź innych państw, jeżeli na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.

  2. Ma pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych oraz cieszy się nieposzlakowaną opinią.

  3. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

  4. Posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.

  5. Posiada wykształcenie wyższe.

  6. Posiada doświadczenie zawodowe: co najmniej rok stażu pracy w wykonywaniu zadań w zakresie realizacji programów rynku pracy.

2. Wymagania dodatkowe pożądane

  1. Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych (pakiet Office, system Windows, Internet).

  2. Znajomość Ustawy o pracownikach samorządowych, Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz przepisów wykonawczych do tej Ustawy, Ustawy o ochronie danych osobowych, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Kodeksu Cywilnego, Kodeksu Pracy, Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz Ustawy o pomocy publicznej.

  3. Komunikatywność i umiejętność pracy z klientem i w zespole.

  4. Umiejętność radzenia sobie ze stresem.

 

IV. WSKAZANIE ZAKRESU ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU

  1. Inicjowanie i organizowanie staży.

  2. Realizacja bonów stażowych.

  3. Organizacja prac społecznie – użytecznych.

  4. Refundacja świadczeń integracyjnych oraz kosztów zatrudnienia wspieranego.

  5. Wydawanie osobom bezrobotnym skierowań do uczestnictwa w kontrakcie socjalnym, indywidualnym programie usamodzielniania, lokalnym programie pomocy społecznej lub indywidualnym programie zatrudnienia socjalnego.

  6. Inicjowanie i organizowanie robót publicznych.

  7. Realizacja bonów na zasiedlenie.

  8. Zwrot kosztów zatrudnienia pracowników pomagającym pracownikom niepełnosprawnym    w pracy.

  9. Dokonywanie zwrotu kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania i powrotu do miejsca odbywania stażu   lub prac społecznie użytecznych, dokonywanie zwrotu kosztów zakwaterowania osobom skierowanym na staż, refundacja kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi (osobą zależną) osobom bezrobotnym skierowanym na staż.

  10. Prowadzenie korespondencji w zakresie załatwianych spraw.

  11. Monitorowanie aktualności przepisów prawnych i wprowadzanie zmian do obowiązujących zasad, procedur, wytycznych i druków.

  12. Gospodarowanie i analiza wykorzystania środków finansowych przyznanych na udzielanie wsparcia określonego w zakresie czynności.

  13. Zapewnienie efektywności zatrudnieniowej i kosztowej realizowanych form wsparcia na optymalnym poziomie.

  14. Wykonywanie kontroli w miejscu realizacji wsparcia.

  15. Przygotowywanie informacji dla potrzeb analiz i statystyki oraz sprawozdań z zakresu pomocy publicznej.

  16. Współdziałanie z innymi stanowiskami w zakresie realizowanych zadań.

  17. Stosowanie zasad określonych przez dokumenty Polityki Bezpieczeństwa Informacji.

  18. Sprawowanie kontroli bieżącej wykonywanych czynności, samokontroli pracy własnej oraz samooceny systemu kontroli zarządczej.

  19. Terminowe i prawidłowe prowadzenie spraw z zakresu powierzonych zadań.

 

IVA. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA DANYM STANOWISKU

  1. Praca administracyjno-biurowa.

  2. Praca przy monitorze ekranowym.

  3. Praca polegająca na stałym kontakcie z klientami Urzędu, stały duży dopływ informacji i gotowość  do odpowiedzi.

  4. Systematyczne aktualizowanie posiadanej wiedzy poprzez dokształcanie i samokształcenie  (wyjazdy służbowe).

  5. Obsługa urządzeń biurowych.

  6. Pierwsza umowa na czas określony. Dla pracownika podejmującego po raz pierwszy pracę na   stanowisku urzędniczym, w czasie trwania zawartej z nim umowy, organizuje się służbę przygotowawczą, która ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie do należytego wykonywania obowiązków służbowych. Służba przygotowawcza kończy się egzaminem. 

 

IVB. INFORMACJA  DODATKOWA

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Suwałkach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił więcej niż 6%.

 

V. WYMAGANE DOKUMENTY

   1. List motywacyjny z własnoręcznym podpisem.

   2. CV z własnoręcznym podpisem (niezbędny numer telefonu).

   3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wyłącznie według określonego wzoru dostępnego na stronie http://bip.pup.suwalki.pl/.

   4. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych  wyłącznie według określonego wzoru dostępnego na stronie http://bip.pup.suwalki.pl/.

   5. Oświadczenia kandydata z własnoręcznym podpisem wyłącznie według określonego wzoru dostępnego na stronie http://bip.pup.suwalki.pl/.  :

  • o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, o korzystaniu z pełni praw     publicznych  i o nieposzlakowanej opinii;

  • o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia  publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoba, która wygra  konkurs zobowiązana jest dostarczyć przed nawiązaniem stosunku pracy zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego);

  • o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na w/w stanowisku;

  • o posiadaniu obywatelstwa polskiego;

  • oświadczenie kandydata o treści „Wyrażam zgodę na ewentualne umieszczenie mojego imienia i  nazwiska na liście kandydatów spełniających wymagania formalne” z własnoręcznym podpisem, która zostanie opublikowana w BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu.

   6. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie.

   7. Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe.

   8. Kserokopie dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje i umiejętności.

Wszystkie kserokopie dołączane do dokumentów aplikacyjnych powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata, przez co należy rozumieć kserokopię dokumentu zawierającą klauzulę „ za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie dokumentu wraz z datą i czytelnym podpisem kandydata.

Brak wymaganego podpisu kandydata bądź poświadczenia dokumentu za zgodność z oryginałem dyskwalifikuje ofertę z dalszej procedury naboru.

 

VI. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesłać pocztą bądź złożyć osobiście w zaklejonych kopertach w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach, ul. Kościuszki 71A  (pok. 15)  do  dnia 23 sierpnia 2024 roku  do godziny 10.00 z dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze Specjalista ds. programów w Dziale Rynku Pracy”. W przypadku przesłania dokumentów pocztą dokumenty muszą być dostarczone do Powiatowego Urzędu Pracy najpóźniej w dniu 23.08.2024 r. do godziny 10.00.Dokumenty nie mogą być złożone za pośrednictwem faksu i poczty elektronicznej.

  2. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie, pozostaną bez rozpatrzenia.

  3. Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne będą powiadomieni telefonicznie o terminach dalszej rekrutacji. Osoby niespełniające wymogów formalnych, nie będą informowane.

  4. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.pup.suwalki.pl/)  oraz na tablicy ogłoszeń w Powiatowym Urzędzie Pracy w Suwałkach przy ul. Kościuszki 71A.

  5. Zastrzegam sobie możliwość kontaktowania się z wybranymi kandydatami.

  6. Dokumenty osób niespełniających wymogów formalnych ogłoszonych w naborze lub odrzucone w trakcie dalszej procedury rekrutacyjnej, można odbierać osobiście w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Suwałkach (pok. 15) w okresie 1 miesiąca od dnia upowszechnienia w BIP i na tablicy ogłoszeń Urzędu, informacji o wynikach naboru. Dokumenty nieodebrane  w w/w terminie zostaną komisyjnie zniszczone.

Data ogłoszenia konkursu  – 12.08.2024 r.


LISTA    KANDYDATÓW

SPEŁNIAJĄCYCH  WYMAGANIA  FORMALNE

na wolne stanowisko urzędnicze

Specjalista ds. programów

w Dziale Rynku Pracy

w Powiatowym Urzędzie Pracy w Suwałkach

  

Informujemy, iż w wyniku wstępnej selekcji na w/w stanowisko, do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowali się następujący kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze:

  1. Urszula Zaremba

 

Data 27 sierpnia 2024


Suwałki, dnia 28 sierpnia 2024r.

 

INFORMACJA  O  WYNIKACH  NABORU

W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W SUWAŁKACH

na wolne stanowisko urzędnicze

Specjalista ds. programów

 

                                                                                                                                                                                                                                                         

          Informuję, iż w wyniku zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze Specjalista ds. programów w Dziale Rynku Pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Suwałkach została wybrana Pani Urszula Zaremba. 

 

Uzasadnienie dokonanego wyboru

 

        Pani Urszula Zaremba spełniła wymagania określone w ogłoszeniu o naborze. Ponadto w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej wykazała się bardzo dobrą znajomością przepisów prawnych dotyczących zadań przewidzianych na danym stanowisku. W procesie naboru ocenione zostały predyspozycje, cechy osobowościowe i wiedza merytoryczna. Posiadana wiedza, kwalifikacje  i umiejętności pozwolą na sprawne wdrożenie oraz prawidłowe wykonywanie obowiązków.